27.01.2013

Çehov Makinesi

Bu seneyi bol tiyatro izleyerek geçirme kararıma uyuyorum ve uzun zamandır gördüğüm en etkileyici sahne tasarımı olan "Çehov Makinesi"ni de sizlere önermeyi borç biliyorum.

Yine İstanbul Devlet Tiyatroları'nda izleyebileceğiniz bu oyun şöyle anlatılmış; "Bu şiirsel oyunda büyük bir yazarın yaşam ve ölümü arasındaki döngüde oyunlarında yaratmış olduğu kendi karakterleriyle buluşması anlatılmaktadır. Çehov'un yazgılarını belirlediği kendi karakterleriyle gelişen bir tür karşılaşmalar zinciri..."

Çehov'un karakterlerine hiç hakim olmayan biri olarak ben öyküden, akıştan, oyunculuklardan ve sahne tasarımından inanılmaz keyif aldım ve rotamı bu oyunun akabinde Çehov'u biraz daha anlamak için bu ay Şehir Tiyatroları'na "Sevgili Doktor" ve "Vişne Bahçesi"ne çevirmeye karar verdim.



Hiç yorum yok:

Bunlar da ilginizi çekebilir;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...