17.10.2014

Iyi Görün Iyi Hisset



'Saç baş gitsin canım, sağlığından önemli mi?' 

Bu süreçte en çok duyacağınız sorulardan. Aslında cevabı da basit gibi, tabi ki sağlıklı olmak önemli olan. 

Peki ben niye bu soruyu duyunca üzülüyorum ve içten içe sürekli tedavimle pazarlık halindeyim. 

'Belki saçım dökülmez...'
 'Hımm döküldü, dur bakalım belki kaşlarım kalır....'
'Yok artık, kirpikler de mi gidiyor?'

Kabul edelim güzel hissetmenin, mutlu hissetmekle, mutlu hissetmenin sağlıkla bir bağlantısı var. 

Bu süreci elimden geldiğince güzel hissederek geçireceğim diye söz verdim kendime. 
Bu yazıda da araştırma sonuçlarımı paylaşmak istiyorum.

İnternette kanseri araştırmaktan daha keyifli bir konu bu kabul edelim. Doktorlarımız ne kadar şahane olsalar da, özellikle erkek olanlar yaşanan estetik kaygıyı ve psikolojik kısmını çok anlamayabiliyor. İş başa düşünce, öncelikle bu süreci yaşayanları dinledim. Bütün internet araştırmalarından çok daha fazla yardımcı oldular bana. (Teşekkürler İpek :))

Çevrenizde bu yönde yardımcı olacak birileri yok ise ekte bazı kaynaklar mevcut. Maalesef bulduğum kaynaklar hep İngilizce, ama İngilizce bilmiyorsanız bile yine de videolar yardımcı olacaktır.

  • Adamlar yapmış dediğim bir sosyal sorumluluk projesi ile başlamak istiyorum. Amerika'da şöyle şahane bir program var 'Look Good Feel Better' yani 'İyi Görün İyi Hisset', programın amacı kanserli kadın hastalara kemoterapi esnasında güzel görünmeleri ve hissetmeleri konusunda yardımcı olmak. Program sponsorları ile yapılan workshoplara kemoterapi gören  kadınlar katılıyor ve peruk takmaktan, eşarp bağlama yollarına, kemoterapide özel önem taşıyan kaş çiziminden (bari siz gitmeseniz!), takma kirpik takmaya kadar bilgi alıyorlar. Keşke ama keşke Türkiye'de de olsa... Bu konunun morale olan etkisi sanki çok da önemsenmiyor ülkemizde. Bu linkten internet sitesini inceleyin. Harika kısa videolar var, workshopa katılamasanız da minik ipuçlarını alabilirsiniz. 
  • Yine benim işime yarayan farklı bir iki yazı daha paylaşmak istiyorum. Bu sitede güzellikten, fitnessa pek çok konuda uzman yardımları var. 
           Surviving Beautifully

  • Aşağıdaki 2 linkte ise kanser tedavisini tamamlamış 2 güzellik uzmanının önerileri var.
          Marie Claire'de çıkan yazı için tıklayınız.
          Huffingtonpost'da çıkan yazı için tıklayınız.


Ben kendi yaptıklarımı ayrıca yazacağım. Umarım bu kaynaklar yardımcı olur. 

Sevgiler,
Deniz




Bunlar da ilginizi çekebilir;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...